הכירי בקונפליקט פנימי או פחד, ושתפי עם בן זוגך, חברה או קבוצת תמיכה, והקשיבו אחד לשני עושים זאת

טיפ #25

25 אוקטובר 2017   |  מאת סאט דהראם קאור

האם את מכירה את ההרגשת ההקלה כאשר "יורדת לך אבן מהלב"? כאשר את אוזרת אומץ להגיד משהו שהחזקת בפנים הרבה זמן? הסכר נפרץ והרגשות יכולים לזרום.

כאשר מדברים על קונפליקט פנימי או פחד זה עוזר לתת להם מענה. לפעמים קשה לנו לראות מוצא חיובי או פתרון כאשר אנו בסיטואציה קשה. יתכן ונרגיש תקועות, מדוכאות או משותקות. למי את יכולה לפנות כדי לשנות פרספקטיבה ולמצוא דרך לחצות את הקושי? אם לא בן משפחה או חבר, מצאי תמיכה אצל מטפל, פסיכולוג או יועץ רוחני שאת סומכת עליו. העזרה זמינה.

חרדה ודכדוך הן מצבים שכיחים בקרב נשים שחלו בסרטן שד, אשר יכולים לעשותן יותר פגיעות למחלה ולהפריע לריפוי. לעיתים קרובות הגורמים למצבים אלה הם יחסים מתוחים עם בן הזוג, ילדים או הורים; הסטוריה של התעללות מינית או טראומה; משפחה לא פונקציונאלית; קשיים במציאת פתרון לבעיות או קונפליקטים; כאב ועייפות כרוניים. מה אפשר לעשות? הושיטי יד לקבל עזרה ותמיכה רגשית מבני המשפחה, מחברים, ומקבוצות תמיכה. צרי קשר עם עובדת סוציאלית או אחות מתאמת ובקשי עזרה.

תרגול ואימון מפתחים יכולות כמו תקשורת מקרבת, אסרטיביות, גישור ופתרון עימותים, ניהול סטרס, שיטות הרפיה, קביעת גבולות, תפילה, יוגה ומדיטציה. את יכולה להגדיל את כישורי ההתמודדות שלך ולמצוא פתרון לכל אתגר. הכל אפשרי, ניתן לחצות כל מחסום.   

מקורות