top of page

רוצה או מרצה?

כשאת עושה משהו האם את רוצה לעשות את זה או שאת בעצם מרצה מישהו אחר?

נשים רבות שחלו בסרטן שד מתייחסות למחלה כאל קריאה מהיקום להתעורר. הן חשות שהמחלה נתנה להן הזדמנות לעצור לרגע את דהרת רכבת החיים ולחשב מסלול מחדש. לשחרר דברים שעצרו אותן מלדאוג לעצמן ולהגשים את עצמן, ולהתחיל לחיות את החיים בצורה יותר מלאה ומספקת. אחת התכונות שרבות מאיתנו צריכות לשחרר היא הנטייה לרצות.

האם את מקשיבה לרצונות, לתשוקות ולחלומות שלך?


חינכו אותנו ככה

הרבה פעמים מצפים מהאישה להיות רגישה לצרכים של כולם: בן הזוג, הילדים, ההורים, לדאוג לכולם, לטפל בכולם, ובתהליך היא שוכחת מהצרכים והרצונות של עצמה. לפעמים זה כבר כל כך טבעי לה, שהיא בכלל לא מרגישה שהיא מבטלת את עצמה ואת רצונותיה בפני רצונם של אחרים. אבל עמוק בפנים מתחילה להיווצר חוסר שביעות רצון, מרירות וטינה.


השדיים הם סמל להזנה ולחיים. כאשר אנו מכבדות פן זה של עצמנו זה עוזר להזין את השדיים שלנו. נשים רבות שפגשו סרטן שד נוטות להכחיש את הצורך שלהן להיות מוזנות. הן מרסנות את הצורך הזה, ובמקום זאת מתמקדות בצרכים של אחרים.


לנשים אלה קשה להגיד "לא". הן נוטות לרצות אחרים ומוכנות להתיש את עצמן בדאגה לצרכים של אחרים. הן גם מאוד נאמנות. הן תמיד יהיו שם עבור מישהו אחר גם ברגעים הכי מאתגרים עבורן. הן לא מוותרות ולא מאכזבות. לעיתים רחוקות הן מוותרות או מרימות ידיים. הן סלע יציב של תמיכה.


כתוצאה מהנאמנות הזו פעמים רבות הן מתעלמות מהצרכים שלהן עצמן, ולכן סובלות. הן חוששות לאכזב אחרים. פעמים רבות בתוכן הן מרירות וכועסות משום שאינן מקבלות את ההזנה שכולם מקבלים, אך יהיה להן קשה מאוד להרגיש זאת או לבטא את זה במילים.


סרטן זו מחלה שבה הגוף "אוכל את עצמו" מבפנים. הרבה פעמים זה קשור לתחושה עמוקה שמשהו אוכל אותי מבפנים. אולי רגשות שדוכאו הרבה שנים.


בספרה גופה שלא אישה - תבונתה של אישה, כותבת כריסטיאן נורת'רופ כיצד דיכוי של רגשות היא מאפיין מרכזי אצל נשים שחלו בסרטן השד:

"הספרות הרפואית הבחינה, אפילו בשנים המוקדמות של שנות ה 1800, שיש קשר בין סרטן השד ובדידות, עצב, ואפילו כעס וזעם. נשים שחלו בסרטן שד פעמים רבות נוטות להקריב את עצמן, המיניות שלהן מדוכאת, הן אינן רואות עצמן מקבלות תמיכה מהזולת, ואינו יכולות לבטא כעס ועוינות, אלא מחביאות רגשות אלה מאחורי מסכה של נעימות. פעמים רבות יש מתחת לפני השטח קונפליקט בלתי פתור עם אימן."

בחני את עצמך: האם יש לך נטיה לרצות אחרים?

בחני את עצמך - רשמי מייל ושם, ועני אל השאלות. התשובה תישלח אלייך למייל.



מקורות

  1. כריסטיאן נורת'רופ, "גופה של אישה, תבונתה של אישה"


14 views0 comments
bottom of page