top of page

רשמים מכנס "משבר 5G"

חברות יקרות, אני ממש מבוהלת. אני כותבת לכן עכשיו והידיים שלי קצת רועדות. בדיוק סיימתי לשמוע ראיון עם פרופ' מרטין פאל במסגרת כנס אינטרנטי שנקרא "משבר 5G".


אני כבר מכירה את ההרגשה הזו, זה קורה לי כל פעם שאני שומעת ראיונות והרצאות על נושאים שקשורים לבריאות ואיכות הסביבה. ואז אחרי כמה ימים אני מתאוששת, ומבינה שלמרות שהמצב קשה יש מה לעשות ויש לי איך להגן על עצמי.


הפעם אני כבר לא בטוחה...


אני רוצה לשתף אתכן בעיקרי הדברים. כאנושות, אנחנו חייבים להתעורר לפני שיהיה מאוחר מידי!


"אני רואה שאנחנו לוקחים סיכון ששום חברה הגיונית על פני כדור הארץ לא היתה לוקחת, וזה בהתבסס על הקרינה אליה אנחנו כבר חשופים"

​פרופ' מרטין פאל


מה המדע אומר על הקרינה לה אנו חשופים

מרטין פאל הוא פרופסור אמריטוס בתחום הביוכימיה באוניבסיטת וושינגטון סטייט. בעשר השנים האחרונות הוא עסק בחקר ההשפעות הביולוגיות של קרינה אלקטרומגנטית ואחת התרומות המרכזיות שלו היא תיאור המכניזם הביולוגי שדרכו הקרינה מזיקה לפעילות הנורמאלית של התאים.


פרופ' פאל טוען שתקן הבטיחות לטכנולוגיה של wireless שנקבע בשנות השמונים אינו באמת מגן עלינו. הקרינה של מכשירים סלולריים ושל רשתות ה wifi היא קרינת מיקרו, אותה קרינה שהמיקרוגל משתמש בה כדי לחמם את האוכל. התקנים בדקו איזו עוצמה של קרינה אינה גורמת להתחממות הרקמות, ועל סמך זה קבעו את התקן לעוצמת קרינה מירבית. מאז שנקבע התקן המדענים המשיכו לחקור את ההשפעות של הקרינה על הביולוגיה והסתבר שיש השפעות מזיקות ברמות קרינה שהן הרבה יותר נמוכות (בכמה סדרי גודל) מהתקן. עוד דבר שהתקן מתעלם ממנו הוא אופי השידור - רציף או מקוטה בפולסים. המחקרים מראים ששידור בפולסים יותר מזיק בריאותית, וזה בדיוק אופי השידור של רשתות אלחוטיות. יש היום אלפי מחקרים שמתריעים על הנזקים, ופרופ' פאל סיווג אותם ל 5 אזורים עיקריים של השפעה על הבריאות:

אלצהיימר ודמנציה

היסטורית אלצהיימר היתה מחלה של אנשים זקנים, אך אנו רואים שבסביבות חמש עשרה - עשרים השנים האחרונות יש ירידה משמעותית בגיל בו המחלה מתפרצת. זה בערך הזמן שבו אנו כאנושות התחלנו להחשף ליותר קרינה. יש מחקרים אפידמולוגיים שנעשו בקרב עובדים במקצועות החשמל שמצביעים על כך שקרינת EMF בתדרים נמוכים גורמת לאלצהיימר. כמו כן יש מחקרים שמתארים את המנגנון הביוכימי שבו קרינה גורמת את הנזק שלה למוח ולמערכת העצבים, מנגנון שמפעיל מערכת בשם VGCC אשר גורמת לעודף של סידן להכנס לתאים, וזו תופעה שקיימת בכל מחלות הזקנה של המוח, לא רק אלצהיימר.

שני מחקרים חשובים מסין בחנו את ההשפעה של קרינה על חולדות צעירות. במהלך הניסוי גורי החולדות קיבלו מנות מסוימות של קרינה בפעימות, ואחר כך הפסיקו לקבל קרינה. כשאותן חולדות הגיעו לגיל ששקול אצלנו לגיל העמידה, הן הראו סימנים של פגיעה בפעילות המוחית, ובבחינה של המוח שלהן התגלו אותם סימנים שמוצאים במוח של חולי אלצהיימר. בעיני זה ממצא מבהיל, כלומר הילדים שלנו שחשופים היום לwifi ולטלפון הסלולרי עלולים לפתח אלצהיימר בגיל 50!

אוטיזם ו ADHD

אמרנו בסעיף הקודם שאחת ההשפעות העיקריות שיש לקרינה אלקטרומגנטית היא לגרום להפעלה של מנגנון שמעלה את כמות הסידן בתוך התאים. אנחנו יודעים היום ממחקרים של הגנטיקה של אוטיזם שמוטציות אשר גורמות להפעלה של המנגנון הזה קשורות להופעה של אוטיזם. יתרה מזאת, לגבי אותם גנים, באוכלוסיה שלא היו מוטציות, הסיכון לאוטיזם היה מוגבר בקרב אלה שהיה להם וריאנט של הגן שהעלה את ההפעלה של מנגנון שאיבת הסידן לתוך התא.

עוד דבר שנצפה אצל ילדים אוטיסטים הן מוטציות "דה נובו". אלה מוטציות שלא היו אצל האם, ולא היו אצל האב, אלה מוטציות חדשות שהופיעו אצל הילד, והסיבה לכך יכולה להיות פגיעה בחומר הגנטי בתא הביצית או בתא הזרע, ועל כך נדבר בהמשך כשניגע בנושא הפריון.

לגבי ADHD, מחקרים בעכברים הראו שאם חושפים את העוברים לקרינת EMF ואחר כך מפסיקים את הקרינה, ההתנהגות שלהם דומה מאוד לזו של אנשים עם ADHD, למשך כל חייהם. יש גם מחקרים אפידמולוגיים שמראים את הקשר בין קרינה ו ADHD. ההסבר לתצפיות האלה נובע מההשפעה שיש לעודף סידן בתאי העצב על ההויצרות של הסינפסות – הקשרים בין תאי העצב.

פגיעה ב DNA

יש גוף מחקר נרחב שמראה שקרינת EMF גורמת לשינויים ב DNA. הפגיעה הזו גורמת למוטציות בגנים שונים. ויש לה השפעות נרחבות, החל מפגיעה בפריון, המשך בפגיעה בהתפתחות המוח כפי שדיברנו בסעיף הקודם, וכלה בהתפתחות של סרטן. ב 2011 אירגון הבריאות העולמי סיווג את הקרינה האלחוטית כמסרטן אפשרי.

פגיעה בפוריות

במחקרים בחיות מעבדה נצפו שינויים במבנה השחלות ובמבנה האשכים כתוצאה מחשיפה לקרינה. הפגיעה באיברי הרבייה גורמת לספירת זרע נמוכה אצל גברים, ופגיעה בביציות אצל נשים. יש עלייה במקרים של הפלה טבעית וכן אנו רואים פגיעה בהורמוני המין. מחקרים מראים שספירת הזרע בקרב גברים במדינות המפותחות ירדה ב 50% ביחס למה שנחשב לתקין. כיום במדינות המפותחות הילודה ירדה מתחת לרמה שמשמרת את האוכלוסיה.

פאל מתאר מחקר שנעשה על עכברים שחשפו אותם לקרינה ברמה הנמוכה מהתקן. תוצאות המחקר הראו ירידה במספר הולדות שהיתה תלויה בכמות הקרינה בהריון הראשון של העכברות, ירידה נוספת בהריון השני, ולאחר מכן העכברות נהיו עקרות ולא יכלו להביא יותר ולדות. מצב העקרות היה בלתי הפיך, כלומר, אפילו שהפסיקו לחשוף אותן לקרינה הן לא הצליחו להכנס להריון.

בראיון פרופ' פאל אומר שאם נמשיך עם הקרינה ברמות שקיימות היום אנחנו נהיה עדים להכחדה של האנושות. הוא נותן לדוגמה מדינות כמו סינגפור שבשנת 2017 נרשמה ירידה של 31% במספר הלידות, ובקוריאה הדרומית בחצי השנה הראשונה של 2018 היתה ירידה של 9% בילודה למרות תכנית לאומית לעידוד הילודה.

השפעות נוירולוגיות ונוירופסיכיאטריות

קרינה אלקטרומגנטית גורמת לתופעות נוירולוגיות שונות ביניהן: הפרעות בשינה ונדודי שינה, עייפות, כאבי ראש, דיכדוך ודכאון, קשיי ריכוז, הפרעות בתפקודים קוגנטיביים, סחרחורת או ורטיגו, פגיעה בזכרון, חוסר מנוחה, חרדה ועצבנות. כל התופעות הללו נחקרו ותועדו בעשרות מאמרים וגם ההשפעה על מבנה המוח ותאי המוח הוכחה ברמות קרינה הנמוכות משמעותית מהתקן הקיים.

אני רוצה להביא לכם את התחזית של פרופ פאל כפי שהביע אותה בראיון מילה במילה:

"הניחוש שלי, שהגעתי אליו לפני כשנה היה שיש לנו בסביבות חמש עד שבע שנים עד שתפקוד המוח שלנו לגמרי יתמוטט. במקרה הזה אנחנו נהיה בכאוס גמור. ואני חייב לומר שעל פי מה שקרה בשנה האחרונה זו תחזית לגמרי סבירה. זה נראה שאנחנו הולכים בכיוון הזה, וזה בהתבסס על החשיפה שכבר קיימת בלי להוסיף את הקרינה שצפויה מ 5G."

זו תחזית כבדה ונוראית. אם אני אסכם את כל מה שנאמר בראיון, פרופ פאל אומר שאם אנחנו כחברה נמשיך לרוץ קדימה עם הטכנולוגיות הסלולריות ונהיה חשופים לרמות הקרינה שכבר קיימות תוך דור אנחנו מתפרקים, מספר הילדים האוטיסטים ירקיע שחקים, אנשים יחלו באלצהיימר בגילאים הרבה יותר צעירים, הורים לא יוכלו להביא ילדים, והתפקוד הקוגנטיבי שלנו יתדרדר עד כדי כך שלא נוכל לתפקד בעבודה ובחיי היום יום. אם אנחנו פורשים את הרשת החדשה 5G שכוללת יותר אנטנות, לווינים, ורוחב סרט גדול יותר, כל התהליך יואץ ויקרה תוך שנים ספורות.


המראיין פשוט היה המום והיתה שתיקה, וגם אני הייתי בהלם. זה מדען מומחה, שמכיר את כל המחקרים שנעשו בתחום וקרא את כל המאמרים, ובהתבסס על כל המידע שיש לו זו התחזית שהוא גיבש.


כל המידע הזה כולל הפניות לכל המאמרים עליהם הוא מתבסס מופיעים בספר האלקטרוני של פרופ מרטין פאל:

Martin L. Pall 5G risk: the Scientific Perspective





אם נמשיך לפתח את הטכנולוגיה שלנו בלי חכמה וזהירות, המשרת שלנו עלול להתברר כמוציא להורג - עומר ברדלי

מה אנחנו יכולים לעשות כדי להגן על עצמנו מפני קרינה אלחוטית?

יש בינינו אנשים שממש חשים את נזקי הקרינה. הם נקראים "רגישים לקרינה", ויכולים מיד לחוש אם יש קרינה בסביבה. התסמינים של רגישות קלה קורים כאשר מדברים בטלפון. זה יכול לגרום לכאב ראש, סחרחורת, תחושה של חום על פני העור בצד הפנים שקרוב לטלפון, בלבול ודיסאוריינטציה. ברגישות יותר חזקה, אנשים מרגישים את התסמינים גם כשמישהו אחר מדבר בטלפון או כשהם בקרבת אנטנה סלולרית. אולם רובנו לא מרגישים את הקרינה, ולכן קשה לנו מאוד להכיר בה, ולקבל את זה שהיא מזיקה. לכן אין לנו ממש מוטיבציה לשנות את ההרגלים שלנו כדי להפחית את הקרינה.


אומרים שהחכם לומד מהניסיון של אחרים, והטיפש לומד מהניסיון של עצמו. אז בואו נהיה חכמים ונתחיל ליישם כמה צעדים פשוטים כדי להגן על עצמנו מפני קרינה. אלה צעדים ראשונים שכל אחד יכול לעשות בלי הרבה מאמץ, רק צריך מודעות לנושא. אחרי שתאמצו את הכללים האלה אפשר לעבור לשלבים יותר מתקדמים.

  1. לא להחזיק את הטלפון על הגוף

  2. לדבר עם ספיקר או אוזניות, לא להצמיד את הטלפון לאוזן

  3. להרחיק את הטלפון מחדר השינה או להעביר אותו למצב טיסה אם שמים אותו ליד המיטה

  4. לכבות את ה wifi בלילה

  5. איפה שאפשר להשתמש בחיבור אינטרנט חוטי למחשב הנייד ואז לכבות את הwifi במחשב ובראוטר

מקורות

  1. Martin L. Pall 5G risk: the Scientific Perspective


11 views0 comments
bottom of page