חודשון פברואר 2017

 
האם את אוהבת את עצמך?

לאחרונה הגיע לידי ספרה המצוין של לואיז היי "אתה יכול לרפא את חייך".

לואיז מסבירה: "אין זה משנה מהי הבעיה שממנה נדמה להם כי הם סובלים. אני מתמקדת בהשפעה על דבר אחד בלבד עם כל מטופליי, וזהו אהבת העצמי. אהבה היא תרופת הפלא. אהבת עצמנו מחוללת נסים בחיינו."

"לא ניתן לאהוב את עצמך באמת אלא אם כן רכשת אישור עצמי וקבלה עצמית. פירושו של דבר הוא היעדר מוחלט של ביקורת עצמית."

     כמה מאיתנו מסתכלות במראה ולא אוהבות מה שהן רואות?

     כמה מאיתנו שופטות, מבקרות ונוזפות בעצמנו?

     כמה מאיתנו חוששות לדרוש מחיר הוגן תמורת שרותנו?

כדי לפתח אהבה עצמית לואיז מציעה לנו לעשות את התרגיל הבא:

כל בוקר טלי בידיך מראה קטנה, הסתכלי לתוך עינייך שבמראה, אמרי את שמך ואמרי לעצמך: אני אוהבת אותך ומקבלת אותך בדיוק כמו שאת.

אחר כך במשך היום אמרי לעצמך: "אני מעריכה את עצמי".

לואיז אומרת על כך: "עשי זאת שלוש מאות או ארבע מאות פעמים ביום, לפחות. לא, אין זה מוגזם. כאשר את דואגת, שבות מחשבותיך אל בעייותיך לפחות מספר דומה של פעמים. הניחי ל"אני מעריכה את עצמי" להפוך למנטרה של הליכה, דבר מה שאת אומרת לעצמך שוב ושוב ושוב, ללא הפסק כמעט. אין ספק כי אמירת "אני מעריכה את עצמי" תעלה על פני השטח את כל האמונות המנוגדות הקבורות בתודעתך."

כאשר עולה מחשבה כזו, זה הזמן להרחיב את הלב ולקבל את הפן שאינך אוהבת או מעריכה, לחבק אותו ולאשר אותו, כי הוא קיים שם לטובתך, כי הוא נוצר כשהיית ילדה קטנה כדי לעזור לך לשרוד. יכול להיות שהיום כשאת בוגרת, כבר למדת להתמודד בדרכים אחרות ואת יכולה לחנוך את החלק הזה שבך, להראות לו שהכל בסדר, לתת לו יד ולעזור לו לגדול ולהתפתח.

חיפשתי ומצאתי מדיטציה לטיפוח האהבה העצמית - אולי תמצא חן גם בעינייך.

וכאן תמצאי ביצוע מקסים לשיר I am the light of the soul

מה זו שליטת אסטרוגן, למה זה חשוב ואיך אדע אם זה קורה אצלי?
מה גורם לשליטת אסטרוגן?

בגיל הפריון ישנם שני הורמונים עיקרים שקשורים למחזור החודשי: האסטרוגן והפרוגסטרון. שליטת אסטרוגן זו תופעה שמופיעה לקראת סוף גיל הפריון, לפני גיל המעבר ומתבטאת בחוסר איזון בין האסטרוגן והפרוגסטרון, כך שיש עודף של אסטרוגן יחסית לפרוגסטרון. חוסר איזון זה גורם לאוסף של תופעות שביניהן מחזור כבד וארוך, ציסטות בשחלות, שדיים רגישות וכואבות, תסמונת קדם וסתית, עייפות, מצבי רוח, ועוד. בנוסף מצב של שליטת אסטרוגן מגביר את הסיכון לחלות בסרטן שד.

שליטת אסטרוגן היא תוצאה של אוסף של סיבות:

ראשית, זו תוצאה של ירידת הפוריות של הביציות. אסטרוגן שהוא מאוד פוטנטי מיוצר בגוף בגיל הפריון ונקרא אסטרדיול. כל חודש מתעוררת ומבשילה אחת הביציות בשחלה, והיא מפיקה אסטרדיול שמכין את הרחם לקליטת הביצית. לקראת גיל המעבר, בדרך כלל בסביביות הגיל 40, הפוריות של הביציות יורדת, והגוף מגיב לזה בעירור של יותר ביציות כל חודש, ובעקבות כך השחלות מפיקות יותר אסטרדיול. זו גם הסיבה שהסיכוי לתאומים גבוה יותר ככל שהגיל האישה עולה.

סיבה שנייה היא סיבה סביבתית. ישנם חומרים כימיים, לדוגמה BPA המצוי בפלסטיק, אשר מחקים את פעולת האסטרוגן בגוף. החומרים האלה מתפרקים באיטיות ובקושי, והגוף מתקשה לסלקם, לכן הם מצטברים בגוף, ויוצרים אפקט אסטרוגני.

סיבה נוספת היא עומס על הכבד או "כבד עייף". הכבד הוא זה שמפרק את האסטרוגן ומאפשר לו להיות מופרש מהגוף. אם הכבד עסוק בפירוק רעלים אחרים, היעילות שלו בפירוק אסטרוגן יורדת.

מה אפשר לעשות כדי למנוע את התופעה?

אם את סובלת מהתופעות שצוינו למעלה, אל תתיאשי, יש מה לעשות:

  1. תזונה מבוססת צמחונות: מחקרים מראים שרמת האסטרוגן בדם אצל נשים שמרבות באכילת בשר גבוהה יותר מאשר אצל נשים צמחוניות.

  2. צריכה של מזונות העשירים בפיטואסטרוגנים: סויה אורגנית, זרעי פשתן, גרעיני דלעת, ונבטי מש ותלתן אדום. פיטואסטרוגנים הם חומרים ממקור צמחי שהמבנה המולקולרי שלהם דומה לאסטרוגן והם יכולים להיקשר לקולטני אסטרוגן בגוף, אולם השפעתם הרבה יותר חלשה. בכך הם למעשה מעכבים את ההשפעה של האסטרוגנים של הגוף או אלה ממקור כימי.

  3. צריכה של ירקות ממשפחת המצליבים כרוב, ברוקולי, כרוב ניצנים, כרובית, קייל, וכו'. ירקות אלה מכילים חומר בשם DIM שעוזר לכבד לפרק אסטרוגן.

  4. שתייה מספקת וצריכה של סיבים תזונתיים המצויים בזרעי פשתן, זרעי ציה, קטניות, פיסיליום, סובין, פירות וירקות. סיבים תזונתיים עוזרים לאסטרוגן להיות מופרש מהגוף.

רוצה לדעת שעשית את הכי טוב למען עצמך?

אל תחכי!

בואי לסדנה לבריאות האישה של MammAlive ותגלי אילו תחומים בחייך צמאים שתעניקי לעצמך כבר כעת.

מפגש הכרות עם הסדנה בקרית ביאליק ב 16 לפברואר. הכניסה חופשית. לפרטים הקליקי כאן